Plánovaný terminál LNG v Nemecku
Využívanie LNG ako paliva v diaľkovej nákladnej doprave je v Európe už nejaký čas boom, v Nemecku sa distribúcia LNG začína len zvyšovať. V porovnaní s krajinami, ako je Španielsko, Taliansko, Spojené kráľovstvo, Holandsko a Čína, stále existuje obrovský potenciál a je potrebné veľa doháňať, pretože podľa predpovede Federálneho ministerstva dopravy a digitálnej infraštruktúry (BMVI) , prepravná kapacita v Nemecku vzrastie do roku 2030 najmenej o 39% v porovnaní s rokom 2010.
„Vozidlá poháňané LNG sú dokonale vhodné na použitie v diaľkovej doprave. Motory poháňané LNG nielen produkujú oveľa nižšie emisie znečisťujúcich látok do ovzdušia, ale sú tiež podstatne tichšie, a preto umožňujú uskutočňovať dodávky v obytných zónach mimo bežných denných časov, čo by mohlo pomôcť vyriešiť problémy s hustotou premávky, “vysvetľuje Friedrich Lesche. LNG motory by mohli bez problémov fungovať aj na obnoviteľné, biogénne alebo syntetické LNG. Okrem toho je možný akýkoľvek pomer fosílnych, biogénnych a / alebo synteticky vyrobených LNG (zmes) vzduchu a paliva. „Aby sme to dosiahli, potrebujeme v Nemecku viac investícií do budovania a rozširovania infraštruktúry na využitie LNG ako alternatívneho paliva,“ dodáva Lesche. S takmer 10 000 nákladnými vozidlami na LNG je spoločnosť IVECO lídrom na trhu európskej diaľkovej nákladnej dopravy.
„LNG ako palivo významne prispieva k zníženiu emisií látok znečisťujúcich ovzdušie v sektore mobility,“ uvádza Rolf Brouwer, generálny riaditeľ nemeckej LNG Terminal GmbH. „Chceme investovať do infraštruktúry LNG v Brunsbütteli, aby sme boli schopní efektívne a konkurencieschopne uspokojiť rastúci dopyt s prvým nemeckým dovozným terminálom pre LNG.“
LNG sa môže používať ako palivo pre ťažké nákladné vozidlá, autobusy, námorné a vnútrozemské plavidlá, ako technologický plyn pre priemyselné spoločnosti alebo po jeho vrátení do plynného agregátového stavu pomocou tepla sa môže privádzať do siete vnútroštátneho zemného plynu. Môže sa prepravovať k spotrebiteľom prostredníctvom infraštruktúry plynárenských sietí a používať ho vo vykurovacích systémoch alebo napríklad v kombinovaných vykurovacích systémoch a elektrárňach na výrobu elektriny.
Nemecké LNG a akciové spoločnosti German LNG Terminal GmbH je spoločný podnik medzi holandskými spoločnosťami Gasunie LNG Holding B.V., Vopak LNG Holding B.V. a Oiltanking GmbH, dcérskou spoločnosťou spoločnosti Marquard & Bahls AG, Hamburg, Nemecko. Cieľom spoločného podniku je vybudovať a prevádzkovať multifunkčný dovozný a distribučný terminál pre LNG v Brunsbütteli. Projekt už priťahuje silný záujem a už bolo možné podpísať niekoľko rámcových dohôd.
Terminál bude tiež poskytovať širokú škálu služieb vrátane nakladania a vykladania prepravcov LNG, dočasného skladovania LNG, opätovného splynovania, dodávky zemného plynu do nemeckej siete zemného plynu a distribúcie LNG prostredníctvom cisterien a cisternových vozidiel LNG.
Zdroj: https://www.offshore-energy.biz/germany-playing-catch-up-in-lng-fueled-long-haul-market/
Napísať komentár