Typológia plynových motorov
Dual - palivove (DF) motory pracujú na princípe dieslového motora. Ako palivo je v pevažnej miere (70-95%) používané LNG pričom nafta (5-30%) je použitá ako inicializačná dávka procesu vznietenia.
Zážihové plynové (SG) motory pracujú na princípe Ottovho cyklu, t.j. s predmiešaním paliva a zapaľovacími sviečkami na zážeh. Na uvedenom princípe pracuje väčšina benzínových motorov.
Plyn - nafta (GD) motory pracujú na princípe primiešavania plynovej zložky do palivovej zmesy. Miera primiešania je na úrovni 10-40% LNG.
IVECO Stralis NP
Stralis NP je vozidlo s pohonom na plyn, ktoré je určené pre diaľkovú dopravu. Je vybavený motorom s výkonom 460 k, má rovnaké užitočné zaťaženie ako ekvivalentné nákladné vozidlo s pohonom na naftu a dojazd až 1 600 km.
Je vybavený najsilnejšiu pohonnú jednotku na zemný plyn na využitie v komerčnej doprave.
Nový motor CURSOR 13 Euro VI so zdvihovým objemom 12,88 litra, vylepšeným spaľovaním a optimalizovanou hmotnosťou ponúka najnižšiu spotrebu paliva pri diaľkových výjazdoch.
Viac na: https://www.iveco.com/slovakia/produkty/pages/plynovy-motor-stralis-np-na-plyn.aspx
Scania R410 LNG
Scania R 410 LNG má reálny dojazd 1 000 km. Motor OC13 101 na zemný plyn je spriahnutý s prevodovkou Opticruise, pracuje v Ottovom cykle, t.j. s predmiešaním paliva a zapaľovacími sviečkami.
Vozidlá spaľujúce LNG môžu znížiť emisie o 20 percent. Ďalej môžu podstatne znížiť i emisie oxidu dusíku a pevných častíc. Naviac sa výrazne zníži hluk.
V niektorých krajinách už začína byť k dispozícii i skvapalnený bioplyn, vďaka ktorému je možné znížiť emisie uhlíku až o 90 percent.
Scania Interlink Medium Decker
Spoločnosť Scania na veľtrhu IAA 2018 prvýkrát predstavila svoj nový autobus Interlink Medium Decker s pohonom na skvapalnený plyn (LNG) a s dojazdomaž 1 000 km. Automobilka tak ďalej rozširuje svoju bohatú ponuku pohonov na alternatívne palivo i do oblasti medzimestskej autobusovej prepravy.
Vozidlá spaľujúce LNG môžu znížiť emisie o 20 percent. Ďalej môžu podstatne znížiť i emisie oxidu dusíku a pevných častíc. Naviac sa výrazne zníži hluk.
V niektorých krajinách už začína byť k dispozícii i skvapalnený bioplyn, vďaka ktorému je možné znížiť emisie uhlíku až o 90 percent.