Prvé skvapalnenie plynu, teda transformácia plynového stavu do tekutého stavu, vykonal britský fyzik a chemik Michael Faraday (1791-1867). V roku 1883 dvaja profesori Jagellonskej univerzity - Zygmunt Wróblewski a Karol Olszewski - dokázali skvapalniť kyslík a dusík z atmosférického vzduchu. Chladiace a skvapalňovacie technológie, ktoré môžu byť implementované v chladiacich zariadeniach, boli patentované v roku 1896 nemeckým inžinierom a podnikateľom Karlom Paulom Gottfriedom von Linde, ktorý v roku 1873 postavil prvé chladiace zariadenie v Európe.
Prvý skvapalňovač na svete sa však objavil v Austrálii a bol navrhnutý a postavený profesorkou Škótska - Jamesom Harrissonom. Pôvodný technologický koncept slúžil na chladenie vzduchu a prvýkrát bol uvedený do používania v sektore potravín.
Technológia chladenia a skvapalnenia zemného plynu bola po prvýkrát zavedená v Spojených štátoch. Prvé zariadenie na skvapalňovanie LNG bolo otvorené v západnej Virgínii v roku 1917 a prvé komerčné skvapalňovacie zariadenie bolo postavené v Clevelande, Ohio (USA) v roku 1941.
Prvá preprava skvapalneného zemného plynu sa uskutočnila po druhej svetovej vojne. V januári 1959 sa "MetánPioneer", prispôsobená prepravná loď, ktorá bola použitá v druhej svetovej vojne, plavila z jazera Charles v Louisiane (USA) s nákladom vrátane LNG, aby sa dostala do cieľa - Canvey Island vo Veľkej Británii.
Po siedmich úspešných prepravách LNG loďami sa British Gas Council rozhodla doviezť LNG z Venezuely. Avšak v súvislosti s objavením sa ložísk v Líbyi a Alžírsku ktoré sa nachádzali oveľa bližšie k Veľkej Británii ako Venezuela, sa v konečnom dôsledku rozhodlo o dovoze LNG z Alžírska. Alžírsko sa tak stalo prvým vývozcom LNG na svete. Prvá komerčná dodávka LNG z Alžírska na britský trh sa uskutočnila v roku 1964. Dodávky LNG do Veľkej Británie však nevydržali konkurenciu s ložiskami objavenými v Severnom mori.
Sedemdesiate a osemdesiate roky priniesli zvýšený záujem o LNG. V ázijských krajinách, najmä v Japonsku a Kórei, sa začala výstavba elektrární, ktoré mali byť poháňané zemným plynom. To významne prispelo k lepším podmienkam využitia LNG.